HANDELSBETINGELSER

Salgs & leveringsbetingelser

Når du køber et produkt hos Scandic Greenhouse, gælder følgende salgs og leveringsbetingelser, for alle produkter leveret fra Scandic Greenhouse:

Leveringstidspunkt

Vi lagerfører størstedelen af vores produkter. Lagervarer afsendes fra Scandic Greenhouse på hverdage, inden for 72 timer efter modtaget betaling for ordren. Det fulde ordrebeløb skal betales. Skulle varen ikke kunne leveres pga. lagerfejl, vil kunden straks blive underrettet og tilbudt en anden vare eller pengene retur. Levering af varer fra Scandic Greenhouse anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. I højsæsonen kan leveringstiden være længere.

Transport & leveringsomkostninger 

Alle ordre afsendes med Johannes Andersen Transport, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Scandic Greenhouse. Levering på købers adresse i Danmark, vil normalt ske indenfor 8 hverdage fra ordreafgivelse. Johannes Andersen Transport leverer med medbringertruck. Dvs at pallen kan køres ind fra fortovskant. Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen. Såfremt der ikke træffes nogen hjemme, lægger fragtmanden en besked om at kontakte Johannes Andersen Transport med henblik på en ny aftale om udkørsel. Leveringer, som efter købers ønske, stilles uden kvittering, er for købers egen risiko ved eventuelle mangler og fragt relaterede beskadigelser. Du kan læse alt om Johannes Andersen Transport her..: jatransport.dk 

Ordre under 1000.- dkr.:

Alle ordre på minimum 1000 dkr. afgivet i webshoppen, leveres fragtfrit, dvs uden omkostninger for køber. På ordre under 1000 dkr, vil prisen for forsendelsen blive beregnet ud fra vægten og volumen af den samlede ordre. Små ordre afsendes med GLS eller DAO365.

3 Måneders GRATIS forsikring.

Når du køber nyt drivhus hos Scandic Greenhouse, opnår du automatisk retten til at tegne en gratis forsikring på dit nye drivhus gennem Dansk glas forsikring Der er kun en lille selvrisiko på max 500.- dkr. Når perioden er udløbet, kontakter Dansk glas forsikring dig og hører om forsikringen skal fortsætte. 

Emballage

Alle komplete huse, leveres fra Scandic Greenhouse på en kraftig, special fremstillet, palle på enten 240cm eller 360cm længde. Pallen faktureres ikke og skal ikke returneres, men kan frit bruges til andre gode formål. Alle Aluprofiler og smådele, er pakket ind i lange, solide papkasser, som er stroppet fast på pallen. Derudover, er den store trækasse med glas, fastgjort på pallen med vinkelbeslag. Pallen er lavet af frisk tømmer fra Palleværkstedet på Møltrup Optagelseshjem. Det er et rigtig fedt sted, hvor alle bliver mødt med medmenneskelighed, læs meget mere om dem her..: Palleværksted | Møltrup (moltrup.dk) 

Afhentning hos Scandic Greenhouse

Afhentning af en ordre hos Scandic Greenhouse, er muligt efter aftale med kundeservice. Da de fleste typer huse med glas, vejer 4-600 kg, skal et solidt køretøj bruges til transporten. Scandic Greenhouse har mulighed for at læsse produkterne på købers køretøj med pallegafler. Vi har nu også mulighed for at tilbyde kunden en gratis lånetrailer til hjemtransporten. Totalvægten på traileren er 2000kg.

Dokumentation og vejledning

Til alle produkter forefindes der produktbeskrivelser og montagevejledninger på dansk. Disse følger med leverancen fra Scandic Greenhouse. Derudover er alt materiale også tilgængeligt i Webshoppen. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning, kan vores kundeservice kontaktes på mail eller tlf. Vi vil altid bestræbe os på at yde optimal support før, under og efter købet, så kunden får en optimal helhedsoplevelse af Scandic Greenhouse og vores produkter.

Reklamationer

Kontroller altid dine varer inden for 14 dages efter modtagelsen. Eventuelle fejl eller mangler ved produkter leveret fra Scandic Greenhouse, skal påberåbes inden 2 måneder efter, at kunden har opdaget fejlen og gerne tidligere. Evt. fejl og mangler skal dokumenteres med billeder. Købet er omfattet af købelovens reklamationsret. Det betyder at kunden enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Kunden kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter leveringen. Glasskader forårsaget af udefrakommende omstændigheder, som for eksempel storm, stenslag og frost, kan ikke betegnes som fejl. Her anbefaler vi i stedet at tegne en forsikring hos Dansk Glasforsikring A/S. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at skaden/fejlen ikke er opstået som følge at fejlagtig brug af produktet eller ringe vedligeholdelse. Evt. Reklamationer rettes til Scandic Greenhouse via mail info@scandicgreenhouse.dk, hvorefter vi vil informere om det videre forløb. Der må påregnes væsentlig lev. tid fra Scandic Greenhouse på enkelt profiler, som skal ombyttes. De malede profiler er sort højglans, som er ret modtageligt for småridser og skrammer. De vil ses når du pakker profilerne ud og står og vender dem rundt i lyset. Når huset er samlet, står profilerne i vidt forskellige vinkler og ridserne ses langt mindre. Små ridser/buler & små fejl i malingen på de lakerede profiler, må anses som uundgåeligt under bearbejning, emballering og transport. Sådanne skader er dermed ikke reklamationsberettiget. Der kan udbedres fejl i malingen med Hammerite blank sort maling til metal.

Montage / Forankring / Stormsikring

Montage, sokkel, fundament og fastgørelse, er naturligvis meget vigtigt, for at dit drivhus står optimalt. Her er et link til en meget informativ artikel, omkring det at stormsikre sit drivhus bedst muligt : 585fb242d618967c28bb3fedf9a08838.pdf (planterogteknik.dk) Skader på huset, dækkes ikke at os hvis ikke montagen er udført korrekt og huset forankret. Ligeledes er det også kundens ansvar, løbende at vedligeholde huset. DVS. stramme bolte jævnligt, smøre beslag og hængsler jævnligt og fjerne store mængder sne fra tagkonstruktionen.

 

Vandtæt Konstruktion? 

Et drivhus er IKKE produceret til at være en vandtæt konstruktion. Ved stærk blæst med slagregn, kan det ikke undgås, at der kan trænge vand ind i huset, ligesom kondensdannelse heller ikke kan undgås. Et drivhus skal kunne komme af med den kondens, der naturligt dannes i huset ved temperatursvingninger. Huset skal altså kunne ånde i samlinger ved tag og tagrender. Vi anbefaler derfor at bruge materialer og møbler i husene, som er til udendørs brug og dermed kan modstå fugtighed. Vores modeller har glaslister der minimere vandet og kan, hvis det ønskes, tætnes yderligere med silicone. Vandindtrængning er altså ikke en fejl og dermed ikke reklamationsberettiget.

Fortrydelsesret/returret 

Når du handler på nettet hos Scandic Greenhouse, har du 14 dages fortrydelsesret/returret, gældende fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet, kan du kontakte os via vores kundeservice og meddele at du fortryder købet og ønsker at returnere varen til os. Kunden har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Dette er også gældende for originalemballagen til varen. Det vil sige at varen ikke må have været forsøgt samlet. Kunden skal selv kontakte en fragtmand og betale returfragten eller selv returnere varen til vores hovedlager efter aftale med kundeservice. Vi anbefaler at kunden tegner en transportforsikring på returneringen. Kunden har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager denne. Når vi modtager en vare retur, tjekker vi den og vurderer om varens værdi er forringet, hvorefter kunden får tilbagebetalt det berettigede beløb. Beløbet vil altid blive overført til samme betalingsmiddel, som kunden betalte købet med. Husk at lave tydelig afsenderinformation og kassenummer. F.eks. 1/3, 2/3 & 3/3.

Bemærk venligst eksempler på helt eller delvist nedsat tilbagebetalingsbeløb:

  • Originalemballagen mangler eller er ødelagt.
  • Varen er taget i brug, det vil sige forsøgt samlet.
  • Varen er beskadiget, mens kunden havde ansvaret for varen.
  • Kunden har ikke fulgt de retningslinjer, som her er angivet for gyldig returret.
  • Undgå så vidt muligt at pakke varerne ud, hvis varen ønskes returneret.

Pris & betaling

Hos Scandic Greenhouse har du mulighed for at betale med Dankort, bankoverførsel og mobilepay. Du kan også betale kontant ved afhentning. Alle priser hos Scandic Greenhouse er opgivet inkl. moms. Vi tager forbehold for løbende prisændringer. Efter afgivelse af en ordre, vil kunden hurtigst muligt modtage både ordrebekræftelse samt faktura på den angive e-mailadresse.

PERSONLIGE OPLYSNINGER - GPDR

For at handle hos Scandic Greenhouse Webshop, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer, emailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Scandic Greenhouse og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Virksomhedsoplysninger:

SCANDIC GREENHOUSE, Kirkegaardvej 3, 6933 Kibæk, Danmark

Tlf: 4019 3676, Info@scandicgreenhouse.dk

CVR:DK19851907, Handelsbanken 7641-2013393